Zaterdag 1 september hebben wij een fantastische Proteadag gehad op het terrein van de Paasheuvelgroep in Vierhouten. Er waren 122 gezinnen met één of meerdere (Zuid)-Afrikaanse kinderen gekomen. Er waren meer dan 400 mensen bij dit feest. Bijzonder om elkaar te ontmoeten, de kinderen te zien spelen, boksen (tijdens de les), dansen en op de djembé spelen. Heerlijk om ze te zien stralen in hun sportshirts of Afrikaanse kleding, hun haren helemaal in stijl. Tijdens de grote afsluiting om half vijf was goed te zien dat onze kinderen hun talenten gebruiken om zich te kunnen uiten. De raps van de tieners verwoorden de verschillende emoties waarmee geworsteld wordt en dat maakten op de aanwezigen diepe indruk. Het belang van deze dag of eigenlijk het hele weekend laat zien hoe fijn het is dat adoptieouders en kinderen zich met elkaar verbonden voelen.

Hoogtepunt tijdens het weekend was onder andere het bezoek van de vrouw van de Zuid-Afrikaanse ambassadeur, die voor kinderen en ouders een kookworkshop gaf op het kampeerterrein op vrijdagmiddag.

Met elkaar zijn we een vereniging. Ook dit jaar hebben veel ouders en tieners zich ingezet om er een prachtige dag en een onvergetelijk weekend van te maken. Waarvoor heel veel waardering en natuurlijk oneindig veel dank!

We krijgen enthousiaste reacties op onze besloten facebookgroep, als je lid bent van Vereniging Protea kun je die bekijken. Vertel ons wat voor jou deze Proteadag zo bijzonder maakte en deel het in de nieuwsbrief. Reacties kunnen gemaild worden naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Heb jij ideeën over de Proteadag, vragen of opmerkingen laat het weten op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Foto's, uiteraard de nieuwe groepsfoto en informatie over de Proteadag in 2019 komen later op deze site en in de nieuwsbrief.