2017 overzicht

Zaterdag 26 augustus hebben wij een superleuke Proteadag gehad op de camping de Wije Werelt in Otterloo. Op de dag waren er in totaal 109 gezinnen met Zuid-Afrikaanse kinderen gekomen (niet allemaal tegelijkertijd, sommigen konden er maar een gedeelte vd dag zijn) en dat is dat een record!  Wat was het fantastisch om elkaar weer te ontmoeten, de kinderen te zien spelen, voetballen, zingen, op de djembé spelen. Heerlijk om ze te zien stralen met een Afrikaanse hoofdoek of een Zuid-Afrikaans voetbalshirt. Hun kunstwerken te zien van onder meer graffiti.
Verder hebben er ongeveer 75 gezinnen van de Proteadag een weekend hebben gemaakt door daarvoor of daarna één of meerdere nachten op de camping te blijven.

Tijdens het weekend zijn er ook verschillende dingen gebeurd, zoals survial met de oudere jeugd en verschillende bosspelen met de (jongere) kinderen. Wij zijn echt een vereniging voor en door adoptie ouders, want nog nooit hebben zoveel mensen zich ingezet om mee te helpen er een succesvolle dag/weekend van te maken. Waarvoor hartelijk dank!

2017 djembe2017 brown

We krijgen ook enthousiaste reacties op onze besloten facebookgroep, als je lid bent van Vereniging Protea kun je die ook bekijken. (Meer foto's, uiteraard de nieuwe groepsfoto en informatie over de Proteadag in 2018 volgen binnenkort.)