Kort verslag ALV 2017

ALV Protea 2017

Op 1 april was de Algemene Ledenvergadering van Vereniging Protea. Het bestuur was blij met de recordopkomst van betrokken leden; 9 gezinnen met 14 kinderen. Tijdens de vergadering is er gesproken over het juniorlidmaatschap, de besprekingen waarbij Protea is betrokken in het kader van belangen van adoptieouders en kinderen en de Proteadag 2017.

Plannen voor de Proteadag 26 augustus 2017

De verenging groeit en heeft reserves om onverwachte kosten op de nieuwe locatie (Camping de Wije Werelt) van de Proteadag op te vangen. Een van de kinderen stelde voor om een tentbioscoop te maken, nu er geen speelzolder meer is. De Protedagwerkgroep geeft aan dat er inderdaad voor alternatieve plekken om te chillen wordt gezorgd. Ook dit jaar zullen er weer bandjes zijn tijdens het Proteaweekend met activiteiten voor verschillende leeftijdsgroepen. Kinderen die geboren zijn in 2005 (of eerder) mogen dit jaar meedoen met de activiteiten voor de 12+groep. Verder stelt het bestuur nadrukkelijk dat de Vereniging alleen aansprakelijk is voor het programma van vrijdagavond tot zaterdagavond. Als er op andere momenten sprake is van overlast, worden de betrokken ouders en kinderen daarop aangesproken.  Tijdens de vergadering heeft de werkgroep Proteadag al een aantal onderdelen van het programma laten horen. Zo komt Mylo Freeman weer met een activiteit voor de kleintjes. De inhoudelijke workshop over opvoeding & adoptie krijgt een interactief karakter. Schrijver Hans Walenkamp komt dit jaar. Voor de beautyhoek black hair is Shaedo gevraagd, door de goede ervaringen van vorig jaar.

Een vereniging voor en door leden

Verschillende tips van leden zijn meegenomen in het samenstellen van het programma. Tijdens de vergadering kwam ook aan de orde dat het voor de vitaliteit van de vereniging van belang is dat ook gezinnen die onlangs hebben geadopteerd (in de laatste 5 jaar) een plek krijgen in het bestuur. Op dit moment worden er voor verschillende functies vrijwilligers gezocht; te weten een nieuwe penningmeester, een webmaster en iemand die wil meedenken over activiteiten voor jonge kinderen op de Proteadag. Voor meer informatie: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 16 juni heeft het bestuur het concept verslag van deze ALV goedgekeurd. Indien mensen belangstelling hebben voor een uitgebreider verslag van deze ALV, kunnen ze dat opvragen op bovengenoemd emailadres.